Skip to main content

Podstawki kamienno-ziemiste / How to make stone&earth bases

Od dziś , na blogu podjęta jest inicjatywa tłumaczenia wszystkich artykułów na język angielski. Nie jesteśmy profesjonalnymi tłumaczami, więc przekonany jestem że będzie sporo błędów, tymniemniej...czego się nie zrobi dla poszerzenia grupy docelowej

From now on, blog authors decided to translate all new articles to english. We're not proffesional translators, so i'm sure, that many mistakes are going to happen, but hey... Were gonna make anything if it can help us to reach wider auditory.


Podstawki wykonane w poprzednim kroku pokrywamy czarnym podkładem, a na części skaliste nakładamy bardzo ciemny szary.

Firstly we must undercoat black bases, which we've done after previous tutorial. Next , we need to cover all "rocky" surfaces with very dark grey colour.



Następnie zaczynamy stopniowe rozjaśnienia nakładając kolejne warstwy szarego drybrusha, za każdym razem dodając więcej białej farby. Robimy tak aż do momentu gdy zaczniemy smarować białą farbką. Mi zajęło to jakieś 6-7 warstw.

Next step to paint our bases is covering them in sukcesive grey drybrush layers. Each one of them should be slightly lighter than previous. We're doing this , until we cant make our paint whiter.



Kolejnym krokiem jest naklejenie na wikol kępek trawki statycznej. Idealnie kompozycyjnie wyglądają trzy kępki. Wszystkie części ziemiste pokrywamy washem z bestial browna i chaos blacka z wodą i glaze medium

After painting base, we need to apply static grass tufts onto base, using PVA glue. I prefer to add 3 to each base. We're applying wash of bestial brown mixed with chaos black and vallejo glaze medium on all earth and mud areas.

Za pomocą rozwodnionych pigmentów Burnt Siena i Black Smoke (wymieszanych) barwimy trawkę i fragmenty skał na rudo i brązowo. Po wyschnięciu aplikujeny kilka warstw suchych pigmentów w rozmaitych kolorach od brązu do rudego.  Nalezy tylko utrwalić pigmenty i  podstawki gotowe!


We need to thin vallejo's pigments of burnt siena and black smoke with water and apply on rocks and grass tufts to archiever brownish colour. Nextly, we apply various mixes of theese pigments onto whole base with dry brush, and we're done! Remeber of brushing white spirit onto pigmented areas.



Comments

Popular posts from this blog

Steelheart's Champions lvl 2

H&S Ultra Review/Recenzja

Zbliża się trzeci rok jak korzystam z aerografu Harder&Steenbeck Ultra i powoli zaczynam rozglądać się za czymś nowym, uznałem więc że będzie to dobry moment na spisanie moich wrażeń z pracy z tym urządzeniem. Prawdopodobnie nie będę mógł się powstrzymać i omówię również ogólną specyfikę produktów tej firmy i jej rozwiązań. As I am using Harder&Steenbeck Ultra airbrush for third year now, and I'm slowly looking for some upgrade, I've came to a conclusion, that this is propably the best moment to review it as a product, due to amount of experience i have with it. Also, I guess it would be hard for me not to talk about my general opinion about this manufacturer's product line and technical solutions implemented to it. Moją Ultrę kupiłem po katowaniu się przez pół roku chińskim aerografem z aukcji za 60zł. Bardzo cenię sobie to doświadczenie, nauczyło mnie podstaw posługiwania się tego typu sprzętem, jego konserwacji i pielęgnacji. I była to szkoła twarda, bo urząd

Pampry z czarnego rynku czyli o odlewnictwie słów kilka

Hej kochani! Dzisiaj chciałbym podzielić się z Wami kilkoma przemyśleniami w związku z spopularyzowanym ostatnimi czasy w nadwiślańskiej krainie procederem odlewania pacyn. Motorem napędowym moich rozważań jest oczywiście pewna urocza parka z pięknego miasta Łodzi, oraz kłótnie związane z ich działalnością mające miejsce na łamach rozmaitych grup na portalu niejakiego Marka Cukiergóry, zwłaszcza tych związanych ze oldhammerami, middlehammerami itp, jako bardziej opłacalnymi w odlewaniu i wyprodukowane w technologii ułatwiającej odlewanie (pozdrawiam osoby które próbowałyby podrobić współczesne plastiki).    Chyba najważniejsza rozterką jest pytanie czy warto kupować takie modele. Dla mnie ten temat zdaje się być względnie jasny - Jeśli godzimy się na nieszczególnie przewidywalną jakość (nie żeby GW w czasie produkci tamtych modeli miało jakąś znacznie lepszą) i przede wszystkim jeśli nie planujemy kiedykolwiek sprzedawać tych modeli! Bo o ile nie widze nic złego w tym, że będę mógł